W ramach prowadzonej w klasie 4a innowacji pedagogicznej pt. Integracja- ,, Zamiast murów mosty’’, której celem jest szerzenie podstawowej wiedzy dotyczącej niepełnosprawności, uczniowie w trakcie godzin wychowawczych zrealizowali tematy dotyczące klasy integracyjnej oraz niepełnosprawności intelektualnej. Poznali pojęcie integracji, zasady funkcjonowania klasy integracyjnej oraz pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jej stopnie.
Aby przybliżyć uczniom ten trudny temat korzystaliśmy z serii książek ,, Bajki bez barier’’. Są to krótkie opowiadania ukazujące w zrozumiały sposób na czym polegają różnego rodzaju niepełnosprawności. Bajki te, uświadamiają, że każde dziecko , bez względu na to jak wygląda, w jaki sposób się zachowuje, potrzebuje akceptacji, zrozumienia i kontaktu z drugim człowiekiem.
Uczniowie 4a, słuchając opowiadań, dowiedzieli się jak ważna jest otwartość, wrażliwość i tolerancja wobec niepełnosprawnych kolegów i koleżanek. Podsumowaniem zajęć było wykonanie plakatów, które można zobaczyć na korytarzach naszej szkoły, dzięki którym pozostali uczniowie będą mogli zapoznać się z podstawową wiedzą dotyczącą tematyki niepełnosprawności. Poniżej krótka fotorelacja.