Młodzież z wizytą w Krakowie

W dniach 7 – 8 listopada 2022 r. uczniowie różnych klas odwiedzili dawną stolicę Polski – Kraków. Wycieczka odbyła się w ramach programu „Poznaj Polskę”.

Trasa naszej podróży obejmowała wiele ciekawych, historycznych i legendarnych miejsc. Zaczęliśmy zwiedzanie od przypomnienia sobie legendy o smoku wawelskim. Zwiedzaliśmy Wawel, Katedrę Wawelską, dotknęliśmy Dzwonu Zygmunta, a przede wszystkim pokłoniliśmy się królom Polski i wybitnym Polakom pochowanych w Kryptach Wieszczów Narodowych.

Ze wzgórza Wawelskiego udaliśmy się do domu Jana Długosza, a następnie do Collegius Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie mieliśmy niepowtarzalną okazję bliżej poznać Alma Mater Mikołaja Kopernika. Następnie udaliśmy się na Rynek Główny, aby poznać dawną historię miasta, jego zabudowy i mieszkańców. Kulminacyjnym punktem spaceru był oczywiście hejnał z wieży kościoła Mariackiego. Wzbudza on ciągle podziw zwiedzających, nam też bardzo się podobał. Nie zabrakło również krakowskich obwarzanek, wizyty w Sukiennicach, czy ciepłej herbaty o zachodzie słońca. Po posiłku udaliśmy się do hotelu i w miłej atmosferze spędziliśmy noc.

Kolejny dzień ukazał nam wielokulturowość Krakowa. Poznaliśmy bliżej krakowski Kazimierz. Spacer uroczymi uliczkami doprowadził nas do kościoła na Skałce. Bardzo interesująca okazała się wizyta w Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie przewodnik z pasją opowiadał nam historię polskich asów przestworzy. Po ciepłym posiłku udaliśmy się w drogę powrotną.

Wyjazd do grodu Kraka okazał się bardzo owocny. Młodzież wraz z opiekunami miała niepowtarzalną okazję na żywo oglądać zabytki, o których uczy się na lekcjach historii, przypomnieć sobie polskich wieszczów narodowych, o których rozmawiają na języku polskim, wysłuchać hejnału, który poznają na muzyce czy obejrzeć arrasy, które są im prezentowane na plastyce. Jak mówi przysłowie „podróże kształcą”.