Wycieczka klas szóstych do Krakowa i Wieliczki

W czwartek, 24 maja 2018 roku, klasy 6a i 6b pod opieką pań: Karoliny Tylżanowskiej, Bożeny Bojanowskiej i Katarzyny Kireńczuk – Szczepaniak rozpoczęły swoją dwudniową wycieczkę do Krakowa i Wieliczki. Wszyscy uczestnicy w dobrych humorach stawili się na zbiórce, by o 8:00 wyruszyć w podróż. Trasa autokarem przebiegła w radosnej atmosferze i około południa dotarliśmy do pierwszego przystanku wyprawy, którym była wizyta na, drugim co do wielkości w Polsce, Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice. Z tarasu widokowego mogliśmy obserwować startujące i lądujące samoloty. Po wizycie na lotnisku udaliśmy się do Wieliczki, by podążyć śladami legend wielickiej kopalni. Z uwagą słuchaliśmy wiedzy przekazywanej przez przewodnika. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznaliśmy historię zabytkowej kopalni, której początki sięgają czasów średniowiecza, dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane w soli: m.in. wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska o oryginalnej drewnianej zabudowie, dawne narzędzia górnicze oraz zachowane ślady prac w dawnej kopalni. Najbardziej zachwycił nas wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi. Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do Krakowa, gdzie w hotelu Junior spędziliśmy noc. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na spotkanie z panią przewodnik, aby odbyć przygodę z Krakowem – miastem królów, historycznym sercem Polski, ostoją kultury i sztuki. Królewskie miasto przywitało nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem i piękną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Krakowskiego Kazimierza, który był ważnym centrum religii i kultury żydowskiej. Podziwialiśmy liczne zabytki m.in. synagogi, dawny rynek żydowski, ul. Szeroką. Następnie odbyliśmy spacer po Starym Mieście. Przechadzaliśmy się uliczkami Krakowa, w tym słynną Franciszkańską, przy której znajduje się Okno Papieskie. Zwiedziliśmy kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza, katedrę Wawelską, Rynek Główny z Sukiennicami, Uniwersytet Jagielloński-Collegium Maius. Podczas zwiedzania Wzgórza Wawelskiego podziwialiśmy renesansowy dziedziniec na Zamku Królewskim oraz Katedrę Wawelską-symbol wiary, dumy i świetności dawnych czasów. Na wieży Zygmuntowskiej wszyscy mieliśmy okazję zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta, przy którym wypowiadaliśmy nasze najskrytsze marzenia. Podczas naszej wędrówki mieliśmy możliwość zapoznania się z historią miasta, wieloma zabytkami o wielkiej randze artystycznej i historycznej oraz poczuć niepowtarzalną atmosferę dawnej stolicy Polski. Chcąc na zawsze zachować wspomnienie tego wspaniałego miasta zadbaliśmy o zdobycie pamiątek z nim związanych. Po smacznym obiedzie na Starym Mieście pożegnaliśmy wawelskiego smoka, krakowskie gołębie, konne dorożki, by w godzinach wieczornych, pełni wrażeń, powrócić do Bralina.