2 marca 2020 r. uczniowie klasy 6c wzięli udział w nietypowej lekcji języka polskiego. Tematem zajęć było podsumowanie lektury J.R.R. Tolkiena „Hobbit”.
Szóstoklasiści z zapałem uczestniczyli w projekcie edukacyjnym, którego celem było ukazanie niezwykłości świata Tolkiena. Projekt został sfinalizowany prezentacją plemion zamieszkujących Śródziemie. Klasową scenę opanowały elfy z Rivendell, elfy z Mrocznej Puszczy, hobbici, krasnoludy i gobliny. Pojawił się też czarodziej Gandalf.
Dzieci opowiedziały o stylu życia każdego plemienia, o cechach charakteru i skłonnościach postaci. Poszczególne grupy uczniów odgrywały scenki, które wzbudziły zainteresowanie i wesołość całej klasy. Prezentacje ubarwiły własnoręcznie przygotowane stroje i rekwizyty – jakby wyjęte z lektury. Występom uczniów towarzyszyła też nastrojowa muzyka i obrazy związane z treścią „Hobbita”. Na koniec szóstoklasiści mieli okazję wykazać się zdobytą wiedzą, dotyczącą plemion zamieszkujących Śródziemie, wypełniając kartę pracy.
Uczniowie po raz kolejny udowodnili, że potrafią się wcielać w role. Podjęte działania sprawiły, że dobrze zapamiętali treść lektury. Znakomicie odnaleźli się w dramie. Zaletą zajęć tego typu była aktywność całej klasy.
Różnorodność charakterów prezentowanych postaci skłoniła wszystkich do refleksji nad postępowaniem bohaterów literackich i własnym. Dzięki lekturze dzieci zrozumiały, że współpraca przynosi efekty, a przyjaźń pomaga przezwyciężyć wszystkie trudności.
Lekcja miała otwarty charakter, obecni nauczyciele wyrazili uznanie dla talentów uczniów.
Dziękuję rodzicom, którzy zaangażowali się w przygotowanie strojów.