Główne zasady pracy Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Bralinie w roku szkolnym 2020/2021 z uwzględnieniem zaleceń MEN i GIS:
W Szkole obowiązują zasady wynikające wprost z zaleceń MEN i GIS o konieczności dbania o higienę i bezpieczeństwo dzieci i pracowników. W szczególności te o uczęszczaniu do szkoły tylko zdrowych dzieci, myciu rąk, dezynfekcji oraz zasad noszenia maseczek. Treść zaleceń odnajdą Państwo w poniższych linkach.
https://www.gov.pl/web/edukacja/Q-A-powrot-uczniow-do-szkol-i-placowek-1-wrzesnia-2020
- Każda klasa uczy się w „swojej”, wyznaczonej sali (wyjątki: lekcje wychowania fizycznego, informatyki, języków obcych w grupach). W każdej sali znajduje się dozownik z płynem dezynfekującym.
Klasa 1a – budynek nr 1, sala 22
Klasa 1b – budynek nr 1, sala 23
Klasa 2a – budynek nr 1, sala 35
Klasa 2b – budynek nr 1, sala 36
Klasa 2c – budynek nr 1, sala 37
Klasa 3a – budynek nr 1, sala 10
Klasa 3b – budynek nr 1, sala 11
Klasa 4a – budynek nr 1, sala 29
Klasa 4b – budynek nr 1, sala 27
Klasa 4c – budynek nr 1, sala 14
Klasa 5a – budynek nr 1, sala 28
Klasa 6a – budynek nr 2, sala 21
Klasa 6b – budynek nr 2, sala 29
Klasa 6c – budynek nr 1, sala 17
Klasa 7a – budynek nr 2, sala 8
Klasa 7b – budynek nr 2, sala 7
Klasa 7c – budynek nr 2, sala 6
Klasa 8a – budynek nr 2, sala 20
Klasa 8b – budynek nr 2, sala 28
2. Uczniowie wchodzą i wychodzą wyznaczonymi wejściami:
Klasy 1-3 – budynek nr 1, wejście główne od strony Rynku
Klasy 4a, 4b, 4c, 5a, 6c – budynek nr 1, wejście boczne od dziedzińca
Klasa 6a, 6b, 8a, 8b – budynek nr 2, wejście boczne od dziedzińca
Klasa 7a, 7b, 7c – budynek nr 2, wejście główne od strony Rynku.
Każdorazowo przed wejściem do budynku dezynfekują ręce.
3. Rodzice i opiekunowie prawni nie wchodzą do szkoły.
4. Przyjmowanie i odbiór dzieci klas 1-3 przy głównym wejściu w budynku nr 1 z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa
5. Odbiór dzieci ze świetlicy: rodzice/ opiekunowie prawni dzwonią dzwonkiem przy wejściu głównym do szkoły. Opiekun odprowadza dziecko do rodzica/ opiekuna prawnego.
6. Przerwy uczniowie spędzają na boisku szkolnym, w razie niepogody na korytarzach w strefach wyznaczonych przy salach. Podczas przerw w budynku szkoły uczniowie i pracownicy są w maseczkach/ przyłbicach. Bardzo prosimy, aby uczniowie przynosili do szkoły własne maseczki.
7. Obiady uczniowie jedzą w wyznaczonych godzinach (stały grafik).
8. Stołówka – obiady będą wydawane od 07.09.2020 r. (poniedziałek) po wprowadzeniu harmonogramu ich wydawania, zapisy dzieci do 03. 09. 2020 (czwartek), wnioski będą do pobranie na stronie internetowej szkoły.
9. Z szatni obecnie uczniowie nie będą korzystali.
10. Sprawy szkolne (sekretariat) załatwiane są przede wszystkim zdalnie, kontakty z nauczycielami odbywa się poprzez e-dziennik. Sprawy wymagające osobistego stawiennictwa interesanta są załatwiane po telefonicznym uzgodnieniu daty i godziny spotkania zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa
11. Osoby trzecie (dostawcy, serwis…) mogą przebywać na terenie Szkoły tylko za zgodą dyrektora szkoły, z zachowaniem wszelkich procedur bezpieczeństwa.
12. Lekcje wychowania fizycznego odbywają się w miarę możliwości na powietrzu. Proszę o zapewnienie uczniom cieplejszego stroju gimnastycznego (np. dres). Szatnie będą dezynfekowane.
13. Biblioteka działa w zmienionym trybie.
14. Zebrania (konsultacje) z rodzicami obywają się przede wszystkim on-line, z użyciem narzędzi komputerowych (wyjątkowe spotkania na początku roku dla rodziców uczniów klas I i IV w wyznaczonych dniach z uwzględnieniem ustalonych zasad bezpieczeństwa).
Powyższe punkty to najważniejsze zasady. Szczegółowe procedury zostaną umieszczone na stronie internetowej Szkoły w pierwszym tygodniu września. Zasady (i procedury) będą sprawdzane, konsultowane, oceniane i w miarę potrzeb modyfikowane. O każdej takiej zmianie będziemy informowali.