Zwiedzali i szukali… krasnoludków

16 października 2017 r. klasy 2 a i 3 c udały się do Wrocławia na wycieczkę zorganizowaną przez biuro „TRANSporter” Łukasza Gudry z Bralina.

Rano spotkaliśmy się na zbiórce o 7.45. Wyjechaliśmy dwadzieścia minut później. Podczas jazdy autokarem było bardzo wesoło. Nie zorientowałyśmy się nawet, kiedy dojechaliśmy na miejsce.

Pierwszym punktem wycieczki był „Teatr Lalek”. I choć w poniedziałki nie odbywają się w nim przedstawienia, nie oznacza to wcale, że nic się w teatrze nie dzieje. Pani przewodnik zabrała nas w fascynującą podróż po magicznym i pełnym tajemnic świecie skrytym za kulisami.

Podczas wycieczki mogliśmy zobaczyć zaplecze techniczne teatralnych scen, zajrzeć do garderób, zapoznać się z pracą osób, które na co dzień pozostają niewidoczne dla publiczności. Na warsztatach poznaliśmy rodzaje lalek wykonanych z ogromną precyzją i zaangażowaniem przez pracowników teatru. Mieliśmy również możliwość manipulować różnego rodzaju lalkami teatralnymi, takimi jak: kukiełki, pacynki, marionetki. Wizyta w teatrze obfitowała we wspaniałe wrażenia, które z pewnością pozostaną u nas w pamięci na długo.

Następnie udaliśmy się do wrocławskiego „Hydropolis”. Organizator wycieczki obdarowywał nas wszystkich w specjalne odblaski, byśmy przypadkiem się nie zgubili. Zwiedzanie rozpoczęło się od projekcji filmu, który opowiadał o powstaniu wody na Ziemi. Następnie, podążając wzdłuż zamkniętego w podłodze strumienia wody, przechodziliśmy przez kolejne strefy poświęcone m.in. tajemnicom, jakie kryją w sobie głębiny, życiu tętniącemu w oceanach czy inżynierii wodnej. „Hydropolis” to ciekawe miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi: ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. Bardzo nam się tam podobało!

Pogoda była tak piękna, że mogliśmy ze spokojem i radością spacerować po wrocławskim Rynku. Podczas zwiedzania z naszym sympatycznym przewodnikiem aktywnie szukaliśmy ukrytych krasnali i dowiadywaliśmy się, co symbolizuje każdy z nich. Spacer ten sprawił wszystkim ogromną radość.

Z niecierpliwością czekaliśmy na kolejny punkt wycieczki: zwiedzanie Fabryki Manufaktury Cukierków i Lizaków. Braliśmy tam udział w warsztatach „Słodkie czary mary”, w trakcie których mieliśmy okazję samodzielnie stworzyć lizaka. Zapoznaliśmy się również z procedurą oraz procesem powstawania słodyczy. Wszyscy cierpliwie i z zapałem formowaliśmy swojego lizaka, którym później mogliśmy się pochwalić przed rodzicami.

Na koniec naszej wyprawy spokojnym krokiem udaliśmy się na obiad do McDonaldsa. Myśleliśmy, że może tam przysiądzie się do nas jakiś krasnal.

Zmęczeni, ale zadowoleni i uśmiechnięci, pożegnaliśmy Wrocław, udając się w drogę powrotną do domu. Wycieczka była bardzo udana, z niecierpliwością czekamy na następne.