Poczuli smak wspinaczki

Od 4 do 6 października 2018 r. odbywał się XX Jubileuszowy Międzynarodowy Rajd Górski KARKONOSZE 2018. Grupa piechurów ze Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego działającego przy Szkole Podstawowej w Bralinie wzięła w nim czynny udział po raz jedenasty.

Wybrana przez nas trasa prowadziła pierwszego dnia szlakiem przez Rozdroże pod Grabowcem do Kaplicy św. Anny. Widoki zapierały nam dech w piersiach, tym bardziej, że pogoda w tym roku dopisała – prawdziwa złota polska jesień.

W drugim dniu rajdu maszerowaliśmy Sowią Doliną i Sowią Przełęczą do Schroniska na Przełączy Okraj. Na moment byliśmy w Czechach. Tabaczaną Ścieżką przez Budniki wróciliśmy na nocleg. Wieczorem w „Admirale” odbył się konkurs wiedzy o Karkonoszach, potem trochę integracji, muzyka i salsa… Nocne rozmowy trwały dłuuugo.

Trzeci dzień zaczął się pięknym słonecznym porankiem, a w tym dniu przyszło się nam rozstać z poznanymi ludźmi oraz pięknymi górami. Trzecia trasa prowadziła przez Krucze Skały i Betonowy Most do schroniska „Nad Łomniczką” . Nie sposób opisać wszystkiego, co zobaczyliśmy i przeżyliśmy na trasie. Wszyscy pozwolili nogom nieść się niezależnie od kondycji, odnowionych kontuzji, otarć, skurczów i innych dolegliwości. Niektórzy po raz pierwszy (Mikołaj, Antek, Asia, Dominik, Mieszko, Natalia, Weronika, Pola, Bartek), niektórzy po raz kolejny (Natalia, Weronika, Julia, Liwia, Ola, Rafał, Zosia, Gosia i Wiesiek). Jedni szybciej, inni wolniej. Do Karpacza wróciliśmy, mijając skocznię Orlinek.

Nasz wyjazd zaliczamy do bardzo udanych – wróciliśmy zadowoleni, z nowymi doświadczeniami. Poznaliśmy część wyjątkowej Polski, dotarliśmy do wielu wartych odwiedzenia miejsc. Zabraliśmy ze sobą zdrowe zmęczenie i pewien niedosyt.

Pożegnaliśmy się z Karkonoszami zapewne nie na długo. Wrócimy tu ze swoimi rodzinami, a na pewno z niecierpliwością będziemy oczekiwać kolejnego rajdu. Nie zawahamy się pojechać jeszcze raz!