Klasy piąte w Toruniu

W czwartek, 1 czerwca 2017 roku, klasy 5a i 5b pod okiem pań: Bożeny Bojanowskiej, Katarzyny Kireńczuk – Szczeapaniak i Karoliny Tylżanowskiej rozpoczęły swoją dwudniową wycieczkę do Torunia. Wszyscy uczestnicy w dobrych humorach stawili się na zbiórce o 6:45, aby o 7:00 wyruszyć do miasta naszego szkolnego patrona Mikołaja Kopernika. Podróż autokarem przebiegła w radosnej atmosferze i około południa dotarliśmy do bram zabytkowego miasta, które powitało nas sprzyjającą aurą. Na miejscu czekała już na nas pani przewodnik, która zaprowadziła nas w najciekawsze miejsca, barwnie i zachęcająco opowiadając nam historię tego wyjątkowego miasta. Odwiedziliśmy m.in.: Rynek Staromiejski, a na nim Ratusz Staromiejski, Dwór Artusa, Piernikową Aleję Gwiazd, pomnik Mikołaja Kopernika, a także dom, w którym się urodził. Ponadto, dotarliśmy do Krzywej Wieży, fontann Cosmopolis, Zamku Krzyżackiego czy Bramy Żeglarskiej. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu. Drugi dzień pobytu rozpoczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle. Następnie uczniowie mogli wykazać się wiedzą z poprzedniego dnia, biorąc udział w Grze Miejskiej, polegającej na rozwiązaniu w grupach specjalnie przygotowanych zadań dotyczących zabytków Torunia. Zabawa ta dostarczyła wszystkim wielu pozytywnych emocji i wrażeń. W godzinach popołudniowych odwiedziliśmy Planetarium im. Władysława Dziewulskiego, w którym mogliśmy odświeżyć wiedzę na temat Wszechświata, oglądając film edukacyjny o planetach Układu Słonecznego. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Piernika, gdzie pod okiem fachowców każdy miał szansę upiec i zabrać ze sobą do domu swojego własnego piernika. Późnym popołudniem pożegnaliśmy historyczne miasto i choć zmęczeni, to bardzo zadowoleni z pobytu udaliśmy się w drogę powrotną do domu.