Górska przygoda klas VI

W dniach 15-17 maja klasy VI wraz z wychowawcami: p. Marzeną Turowska i p. Michałem Góreckim oraz opiekunem p. Małgorzatą Domagałą wybrały się na wycieczkę do Karpacza.

Pomimo obfitych opadów deszczu w pierwszym dniu uczniowie zobaczyli z bliska dwa wodospady (Kamieńczyk i Szklarki), które znajdują się w Szklarskiej Porębie. W drodze do hotelu odwiedziliśmy hutę szkła kryształowego ( „JULIA” ), w której uczestniczy wycieczki wzięli udział w warsztatach, gdzie sami mogli wygrawerować własny wzór na szklankach.

W drugim dniu Naszym głównym celem podróży było zdobycie najwyższej góry Karkonoszy – Śnieżki. Przed wspinaczką odwiedziliśmy jeszcze słynny kościołek WANG. Po krótkiej modlitwie wyruszyliśmy szlakiem do góry. Po kilkugodzinnej wyprawie swoją metę osiągnęliśmy w schronisku „Strzecha Akademicka”. Trzeba przyznać, że warunki panujące w górach Nas zaskoczyły. ale i uradowały, bo w połowie maja rzadka jest okazja porzucać się śnieżkami. Szczytu nie zdobyliśmy, ale i tak byliśmy z siebie zadowoleni. Po powrocie do hotelu czekało na Nas ognisko, przy którym smażyliśmy kiełbaski.

Ostatniego dnia wyruszyliśmy pod zamek Chojnik. Po 1,5 h godzinnym marszu w górę dotarliśmy do ruin zamku, z którego był piękny widok na całe Karkonosze.

Po intensywnych trzech dniach górskich przygód, zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do domu.